En època de crisi, i sobretot al sector de l'alimentació, les primeres marques cauen en vendes degut a una reestructuració de la demanda. Això rau en el fet de que al tracar-se de bèns de primera necessitat, els consumidors prefereixen "estrènyer-se el cinturó" i comprar marques més barates, com ara les marques blanques.
Es sabut, que en etapes com aquesta, la gent ja no mira tant la qualitat d'una marca i es deixa anar més per el preu. Per combatre aquesta tendència voldria destacar dos exemples que actualment s'estan utilitzant:
- Per un costat l'exemple de llet Pascual, que mitjançant un anunci televisiu ens recorda que el seu preu és superior a altres marques degut a que incorpora moltes variables que els altres no tenen, com poden ser uns millors controls de qualitat, un bon equip de veterinaris, etc...
- Per altra banda, el cas de Danone, que està utilitzant una campanya publicitària per fer saber als consumidors de que ells no produeixen per ningú més, és a dir, ells no tenen marca blanca. Així doncs, deixen constància de que iogurts "blancs" que hom pot trobar al Dia o al Mercadona (Hacendado), no seran mai fabricats per ells.
Comments