Fa temps que he patit un desencís amb Twitter,
de fet, vaig esborrar-me el meu compte i he tornat a començar de nou, seguint
als pocs usuaris/amics que seguia abans i d’aquells que he
descobert darrerament.
No sé si hi ha més d’una raó, però el que tinc
clar és que Whattsapp ha fet molt mal a aquesta xarxa. M’explico. Abans Twitter
era un espai de compartir vivències, noticies, fotografies, etc.. però
sobretot, un lloc on hi destacava la interactivitat. Potser fins i tot massa. El més
normal era compartir un article interessant i rebre vàries respostes (no tant
sols a nivell de Retweet), que encetaven un agradable debat entre diversos
usuaris. L’aparició de Whatsapp i sobretot dels seus grups ha traslladat bona
part d’aquesta conversa a aquesta eina de missatgeria.
De fet, és el més normal,
al final disposem d’un espai de conversa més ampli i més
usable on compartir una notícia, fotografia o vídeo és molt més àgil. A més,
amb el temps, molts dels usuaris que s’han conegut a través de Twitter i que
han aconseguit “desvirtualitzar-se” i passar a la categoria d’amics ja es poden
trobar per Whatsapp en el moment que comparteixen el seu telèfon.
Que ens trobem ara a Twitter? Una xarxa més unidireccional
que mai, on les converses entre usuaris han caigut al mínim, fins al punt que
fins i tot s’ha deixat de compartir contingut veient com al final no fa més que
caure en la màxima ignorància dels seguidors.
Qui es pot aprofitar d’aquest buit? Les empreses.
Mentre Whatsapp intenta veure com incorpora a les empreses dins del seu model
de negoci, sigui a través de la publicitat o del contacte directe
empresa-usuari a través del xat (possiblement és el format més intrusiu que hem
viscut fins ara i que només estan utilitzant majoritàriament petits comerços locals),
les marques, com deia, poden ocupar aquesta necessitat que es troben molts
usuaris a nivell d’interacció per sentir-se acompanyats en una xarxa on cada
vegada, i segons dades publicades recentment, el nivell de participació de l’usuari està caient progressivament.
Comments