Whatsapp killed the Twitter Star

Fa temps que he patit un desencís amb Twitter, de fet, vaig esborrar-me el meu compte i he tornat a començar de nou, seguint als pocs usuaris/amics que seguia abans i d’aquells que he descobert darrerament.

No sé si hi ha més d’una raó, però el que tinc clar és que Whattsapp ha fet molt mal a aquesta xarxa. M’explico. Abans Twitter era un espai de compartir vivències, noticies, fotografies, etc.. però sobretot, un lloc on hi destacava la interactivitat. Potser fins i tot massa. El més normal era compartir un article interessant i rebre vàries respostes (no tant sols a nivell de Retweet), que encetaven un agradable debat entre diversos usuaris. L’aparició de Whatsapp i sobretot dels seus grups ha traslladat bona part d’aquesta conversa a aquesta eina de missatgeria.

De fet, és el més normal, al final disposem d’un espai de conversa més ampli i més usable on compartir una notícia, fotografia o vídeo és molt més àgil. A més, amb el temps, molts dels usuaris que s’han conegut a través de Twitter i que han aconseguit “desvirtualitzar-se” i passar a la categoria d’amics ja es poden trobar per Whatsapp en el moment que comparteixen el seu telèfon.
Que ens trobem ara a Twitter? Una xarxa més unidireccional que mai, on les converses entre usuaris han caigut al mínim, fins al punt que fins i tot s’ha deixat de compartir contingut veient com al final no fa més que caure en la màxima ignorància dels seguidors.

Qui es pot aprofitar d’aquest buit? Les empreses. Mentre Whatsapp intenta veure com incorpora a les empreses dins del seu model de negoci, sigui a través de la publicitat o del contacte directe empresa-usuari a través del xat (possiblement és el format més intrusiu que hem viscut fins ara i que només estan utilitzant majoritàriament petits comerços locals), les marques, com deia, poden ocupar aquesta necessitat que es troben molts usuaris a nivell d’interacció per sentir-se acompanyats en una xarxa on cada vegada, i segons dades publicades recentment, el nivell de participació de l’usuari està caient progressivament.

Comments

Cesc said…
Molt interessant i acurat debat entorn de Twitter/Whatsapp. En quina situació creus que queden actualment els FOROS?? No creus que el canvi de comportament a TWitter es deu al creixement de rellevancia que ha guanyat la xarxa social i la gent aposta més per el postureig a l'hora de tuitejar enfront la naturalitat que es feia abans??
Oriol Llevat said…
El problema és que el coneixement cada cop és torna a "tancar" més i els debats cauen en petits comités privats. Possiblement els blocs i foros tornin a gaudir també d'un nivell d'interactivitat que van perdre amb l'aparició de la xarxa de l'ocellet.